جایگاه زن در جامعه – خانواده موفق

پل های ارتباطی :
https://www.instagram.com/beitolabbastv
https://www.telegram.me/beitolabbastv
https://www.youtube.com/beitolabbastv

جایگاه زن در اسلام و عظمت آن در قرآن

دین اسلام و قرآن به زنان حقوق و امتیازاتی داده است و زنان را به رسمیت شناخته و برای آنها شخصیت و حقوق مستقلی قائل است. مقام زن در اسلام، مقامی منحصر به فرد است، مقامی نوین، چیزی که مشابهی برای آن وجود ندارد. پیشوایان دینی ما ارزش زیادی برای خانم ها قائل بودند آنچنان که حضرت محمد صلی الله علیه و آله در عصری که عرب ها دختران خود را زنده به گور می کردند، فاطمه سلام الله علیها را نوردیده و پاره تن خود معرفی می کند. اگر می خواهید به عظمت و جایگاه زن در فرهنگ والای قرآن پی ببرید، با این بخش از دین و مذهب نمناک همراه شوید.

جایگاه زن در اسلام

برابری زن و مرد

همانا کلیه مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان با ایمان و مردان و زنان اهل طاعت و عبادت و مردان و زنان راستگوی و مردان و زنان صابر و مردان و زنان خدا ترس خاشع و مردان و زنان خیر خواه مسکین نواز و مردان و زنان روزه دار و مردان و زنان با حفاظ خوددار از تمایلات حرام و مردان و زنانی که یاد خدا بسیار کنند، بر همه آنها خدا مغفرت و پاداشی بزرگ مهیا ساخته است.

از این آیه در می یابیم که زن خاشع و با ایمان و مرد خاشع و با ایمان هر دو در نزد خدا یک مقام دارند و از مغفرت و پاداشی بزرگ برخوردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا