ولادت حضرت زینب علیهاالسلام – قسمت 4

ویژه برنامه ولادت حضرت زینب علیها السلام قسمت 4

قسمت چهارم برنامه بر بال ملائک در سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها روی آن شبکه بیت العباس علیه السلام رفت. این ویژه برنامه، به طور کامل در خصوص ولادت حضرت و بخشی از فضائل آن شمس الضحی خانه وحی است. و با اشعاری در مدح آن بانوی بزرگوار آغاز می‌شود.

حضرت زینب سلام الله علیها در روز پنجم جمادى الاول سال ششم هجرت در مدینه متولد شد. حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به امیرالممؤمنین علیه السلام فرمودند: «برای دخترمان نامی انتخاب کن». مولا فرمودند: « من در نام گذاری فرزندانم از پیامبر خدا سبقت نمی‌گیرم، صبر می‌کنیم تا پیامبر از سفر برگردد و نام دخترمان را ایشان انتخاب کند».

بعد از سه روز، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله از سفر بازگشتند، امیرالمؤمنین علیه السلام خدمت پیامبر رسید و به حضرتش عرضه داشت: «یا رسول الله، خدای متعال دختری به همسرم فاطمه عطا فرموده، نامی برای او تعیین فرمایید».

پیامبر خدا فرمودند: «من نیز از خدا در نامگذاری دختر تو سبقت نمی گیرم». جبرئیل نازل شد و سلام خدا را به پیامبر رسانید و عرض کرد: «خداوند این کودک را «زینب» نام نهاده است».

حضرت در سخنوری و بلاغت کلام مشهور بود و قبل از واقعه کربلا، در منزل خود، مجالس درس برای بانوان مدینه تشکیل می‌دادند. فصاحت حضرت تا حدی بود که ابن عباس از این بانوی بزرگوار خطبه فدکیه معروف حضرت زهرا را نقل می‌کند و در ابتدا می‌گوید:« عقیله ما بنی‌هاشم فرمود». و حال آن‌که در سن خردسالی این خطبه را از لسان پرفیض مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شنیده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا