تأثیر رفتار اشتباه والدین در آینده فرزندان | کافه پرسش 58

تأثیر رفتار اشتباه والدین

مجری : علی یاوری

کارشناس : دکتر علیرضا قویدل

پخش زنده برنامه کافه پرسش از شنبه ها تا چهارشنبه هر هفته ساعت 21:00

پدر و مادر مسئولیت‌پذیر برای این که فرزندانشان یک زندگی شاد و موفق داشته باشند، هر کاری می‌کنند، اما آنها گاهی به اشتباه رفتارهایی را انجام می‌دهند که به ضرر فررندانشان تمام می‌شود. کودکان مدام در حال تجزیه و تحلیل رفتارهای والدین شان هستند، از این رو هر رفتار اشتباهی ممکن است ذهن آنها را به بیراه بکشاند و به تبع آینده‌شان را تحت تأثیر قرار دهد.

 از آنجا که آینده هر فردی تحت تأثیر دوران کودکی‌اش است، بهتر است که نسبت به رفتارهایی که با کودکان داریم، دقت بیشتری داشته باشیم. در ادامه رفتارهای اشتباه والدین و تأثیرات منفی‌ای که در آینده در زندگی کودکان خواهند داشت را برایتان آورده ایم.

عشقتان را به فرزندتان بروز نمی‌دهید

کودکان، پدر و مادرها را نه تنها مهمترین افراد زندگی خود، بلکه مهم‌ترین افراد جهان می‌دانند. با این اوصاف، اگر کودکی عشق و علاقه لازم را از پدر و مادرش دریافت نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ طبیعی ست که عزت نفس او زیر سؤال می‌رود، به طوری که دیگر خودش را هم دوست نخواهد داشت.  این طرز فکر می‌تواند در آینده روی نگاه کودک به ظاهرش هم تأثیرگذار باشد. از این رو، او مدام از اندام یا چهره اش ایراد می‌گیرد و دست به جراحی‌های پلاستیک برای تغییر خود، می‌زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا