مجید بنی فاطمه – شهادت حضرت زینب سلام الله عليها – از غم کربلا ای امان ای امان

یه سال و نیمه گریه کردی برای حسین هرشب
یه لباس نو تنت نکردی فدای دلت زینب
از غم کربلا ای امان ای امان
از دل خون تو ای امان ای امان
مجید بنی فاطمه – به مناسبت شهادت حضرت زینب سلام الله علیها
از شبکه جهانی بیت العباس علیه السلام / پل های ارتباطی:
https://www.instagram.com/beitolabbastv
https://www.telegram.me/beitolabbastv
https://www.youtube.com/beitolabbastv

شهادت صدیقه صغری، محبوب آل عبا، زینت علی مرتضی علیه السلام، غمخوار حسن مجتبی علیه السلام ، رهرو راه سیدالشهدا و خواهر گرامی قمر بنی هاشم، علمدار کربلا، را به عاشقان راه حق و حقیقت و دوستداران اهل بیت علیهم السلام تسلیت می گوییم.

اسارت افتخار حضرت زینب سلام الله علیها و رمز ماندگاری قیام عاشورا

“پس از حادثه کربلا حضرت زینب سلام الله علیها حدود یک سال و شش ماه زندگی کرد. حضرت در کاروان اسیران، همراه دیگر بازماندگان قافله کربلا به کوفه و سپس به شام برده شد. اگر چه رهبری بازماندگان بر عهده امام سجاد بود، حضرت زینب کبری سلام اللهه علیها نیز سرپرستی را برعهده داشت.

سخنرانی قهرمانانه حضرت زینب سلام الله علیها در کوفه، موجب دگرگونی افکار عمومی شد. وی در برابر نعره مستانه عبیدالله بن زیاد، آن گاه که به پیروزیش می‌‌نازید و می‌‌گفت: “کار خدا را با خاندانت چگونه دیدی؟ با شهامت و شجاعت وصف ناپذیری گفت: جز زیبایی چیزی ندیده‌‌ام. شهادت برای آنان مقدر شده بود. آنان به سوی قربانگاه خویش رفتند به زودی خداوند آنان و تو را می‌‌آورد تا در پیشگاه خویش داوری کند».

آن گاه که ابن زیاد دستور قتل امام سجاد را صادر کرد، حضرت زینب سلام الله علیها با شهامت تمام، برادر زاده‌‌اش را در آغوش گرفت و گفت: اگر خواستی او را بکشی مرا هم بکش. به دنبال اعتراض حضرت زینب سلام الله علیها ، ابن زیاد از کشتن امام پشیمان شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا