پیامبر اکرم برای خود جانشینی تعین نکرد؟!!! | کافه پرسش قسمت 255

پیامبر صلی الله علیه وآله شخصیتی است، که حتما برای خود و زندگی خود برنامه ای داشته اند، اما عده ای به ایشان افترا بسته و توهین کردند، که ایشان نعوذا بالله برای بعد از خود برنامه ای نداشتند و ملت را بحال خود گذاشته و از دنیا رفتند. درصورتی که اینطور نیست. اشتباه ما این است که غدبر را بعضا در یک روز یا در سه روز و یا آخرین سال عمر ایشان میدانیم و معرفی میکنیم. در صورتی که درباره ی قضایای بعد از پیامبر صلی الله علیه وآله سه نقل و نظریه وجود دارد:

اولا: ایشان برای بعد از خود هیچ چیز را وصیت نکردند و صرفا سکوت کردند و برای خود جانشینی انتخاب نکرده و نظریه ای نداشته و مسلمین را بحال خود رها کردند، این نظر بعضی از علما اهل سنت میباشد.

دوما: پیامبر صلی الله علیه وآله برای بعد از خود شورایی را تشکیل دادند و بعضی گویند خلافت و حکومت را به رای مردم سپردند… این هم نظریه ی بعضی دیگر از اهل سنت میباشد.

سوما: پیامبر صلی الله علیه وآله در مناسبت های مختلف جانشین خود را معرفی و اعلام کردند و روز غدیر هم یکی از آن روز هاست، که در روایات بسیاری به آن اشاره شده است، در این برنامه هر کدام از موارد را به تفصیل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برنامه کافه پرسش فصل سوم، قسمت 255 مجری : آقای علی یاوری

کارشناس : حجت الاسلام شیخ حسن شفیعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا