غدیر ازمایش بزرگ الهی بود

قسمت ۶۱ برنامه کافه پرسش

امیرالمومنین در سال های سخت زندگی، مصیبت ها و مظلومیت های زیادی را تحمل کردند اما بر هیچکدام از حقوقی که از ایشان ضایع شد و مصیبت هایی که بر سر ایشان آمد، اعتراضی نکردند. اما واقعه ی غدیر تنها موردی بود که امام علی از خودشان دفاع کردند و سعی داشتند که خود را جانشین واقعی رسول الله معرفی کنند؛ زیرا این جانشینی یک امر الهی بود و امام علی هم در تمام طول زندگی، تاکید بر اجرای درست دستورات خداوند داشتند. وگرنه حکومت در نزد ایشان جزء بی اهمیت ترین کار های دنیا بود.

مظلومیت غدیر

همه ما غدیر را به عنوان یکی از مهم ترین و اعتقادی ترین امور دینی می دانیم؛ اما در بین ما شیعیان، هم غدیر و هم صاحب غدیر مورد بی توجهی و یا کم توجهی قرار گرفته اند.(همانطور که امیرالمومنین با صد و بیست هزار نفر شاهد عینی نتوانستند حقانیت خود را برسایر مردم اثبات کنند.)

امام علی علیه السلام : بعد از فقدان پیامبر،به دلیل اعمال پیروانم، منِ علی به مظلومیتی ابدی کشیده شدم.

دفاع امیرالمومنین از غدیر، دفاع از شخص علی بن ابی طالب نیست؛ بلکه دفاع از رسالت و امر خداوند است.

اتمام حجت خداوند در غدیر

سخن امیرالمومنین درباره واقعه ی غدیر : در غدیر خم، حجت را خداوند به گونه ای تمام کرد که اگر توطئه ها و نقشه های از پیش تعیین شده ی اصحاب ملعونه نبود، احتمال نمی رفت کسی بتواند و به خود جرئت بدهد که در برابر حجت عظمای غدیر قد علم کند.

خداوند به واسطه غدیر می خواست که مومن را از کافر تفکیک کند و ملاک این تفکیک را هم ولایت پذیری و هب اهل بیت علیهم اسلام قرار داد.

تصاویری از برنامه کافه پرسش

غدیر آزمایش الهی _ قسمت 61 برنامه کافه پرسش
برنامه کافه پرسش قسمت 61 با حضور کارشناس محترم جناب حجت الاسلام شیخ عبدالحمید شهابی
قسمت 61 برنامه کافه پرسش با اجرای سید حسنین موسوی و با حضور پر فیض حجت الاسلام عبدالحمید شهابی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا