بخشیدن – خانواده موفق

بخشیدن دیگران | کارشناس : دکتر نبی

پل های ارتباطی :
https://www.instagram.com/beitolabbastv
https://www.telegram.me/beitolabbastv
https://www.youtube.com/beitolabbastv

راه های بخشیدن

بخشیدن دیگران آن هم بعد از آن که به شما آسیب زده و دلتان را شکسته‌اند، چندان کار آسانی نیست. هم باید با دردی که برایتان ایجاد کرده‌اند کنار بیایید و هم باید عواقب کارهایشان را به جان بخرید، ولی با نگه داشتن کینه آن فرد در دلتان احساس بدتری خواهید داشت. این حس بد فقط از روح شما تغذیه نمی‌کند بلکه جسم‌تان را نیز درگیر خواهد کرد. به دنبال برانگیخته شدن احساسات منفی، فشار خون بالا رفته و استرس در شما ایجاد می‌شود. پس نبخشیدن دیگران مانند این است که سمی بخورید و انتظار داشته باشید که دیگری بمیرد. بخشش دیگران باعث می‌شود که رنج‌های عاطفی‌تان التیام پیدا کرده و گامی در جهت رشد و پیشرفت خود بردارید. اما چطور باید فردی که رنج یا صدمه ای به شما وارد کرده است را ببخشید؟

درک مفهوم بخشش

قبل از تلاش برای بخشش دیگران باید در نظر داشته باشید چه درخواستی از خودتان دارید. بخشش به این معنا نیست که فرد مقابل خطایی نکرده یا لایق سرزنش نیست و شما باید جوری وانمود کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. حتی شما مجبور نیستید رابطه‌تان با آن فرد را ادامه دهید یا کاری برایش انجام دهید.

بخشش یعنی شما واقعیت اتفاقی که افتاده را بپذیرید و دنبال راه حلی برای بازگرداندن روند عادی زندگی‌تان باشید. در واقع بخشش یک تصمیم آگاهانه برای رهایی خودتان از بار مسئولیت، درد و استرس ناشی از نگه داشتن ناراحتی و کینه آن فرد می‌باشد. با این کار آرامش از دست رفته به صورت تدریجی باز می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا