عیوب تک فرزندی – فصل دوم کافه پرسش قسمت 56

عیوب تک فرزندی

مجری : علی یاوری

کارشناس : دکتر علیرضا قویدل

پخش زنده برنامه کافه پرسش از شنبه ها تا چهارشنبه هر هفته ساعت 21:00

بیشتر زوج هایی که ازدواج می کنند یا تصمیم می گیرند با هم زندگی کنند، عموما قصد دارند بچه دار شوند. چندین سال پیش، داشتن خانواده های بزرگ رایج بود و مزیتی محسوب می شد. این عمدتا به این دلیل بود که کودکان در سنین پایین شروع به کار برای کمک به تامین خانواده می کردند.

اما با گذر زمان و هزینه های زندگی در هر سال، داشتن خانواده بزرگ دیگر گزینه عملی نیست. در حقیقت، اکنون زوج های بیشتری در نظر دارند که تنها یک کودک داشته باشند(عیوب تک فرزندی) و برخی دیگر تمایلی برای پدر و مادر شدن ندارند. 

تصمیم گیری برای والد شدن در حال حاضر یک تصمیم مهم است. برنامه ریزی برای اینکه چند کودک داشته باشید به همان اندازه مهم است . اما آیا می خواهید یک، دو، سه یا چند کودک داشته باشید ” باید همیشه به خاطر داشته باشید که هر کودکی که پرورش می دهید مستلزم داشتن مجموعه ای از مسئولیت ها است.(عیوب تک فرزندی).

خواهر و برادر داشتن کمک می کند تا فرزندان بتوانند در موقعیت های مختلف خودشان را جای دیگری بگذارند و از منظر او به اتفاقات نگاه کنند. بچه ای که خواهر و برادر ندارد نسبت به بچه ای که یک یا چند خواهر و برادر دارد، فرصت کمتری برای همدلی کردن و گذاشتن خودش به جای دیگران پیدا می کند. 

با شبکه جهانی بیت العباس همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا